Stora Marknadsföringsdagen är över för i år. Vi fick en mycket trevlig lunch och eftermiddag tillsammans med trendspanaren, krisexperten, jämställdhetsexperten och YouTube-experten. Stort tack till vår konferencier, våra föreläsare och alla er som kom för att mingla och lyssna!

Dagens konferencier

Felix Andersson från Eskilstuna är dagens konferencier. Han har en bakgrund som sportjournalist på både tidning och i radio. Fram till i somras drev han den populära Eskilstunabaserade podcasten "Trevligheter" som bland annat hade två föreställningar på Biografbaren. Felix jobbar nu på Stockholmsmässan och även som konferencier i olika sammanhang.
Jackie Kothbauer
Jackie Kothbauer är Sveriges främsta expert på det ­personliga varumärket. Hon guidar oss till framtidens marknadsföring inom sociala medier. Med inspirerande och tankeväckande exempel och en arbetsmetodik som gör det enkelt att komma igång bjuder hon på en fartfylld föreläsning. Välkommen till en ny värld!
Johanna Lundin
Johanna Lundin tilldelades Eskilstuna Kommuns ­Jämställdhetspris 2010. Hon berättar för oss om inkluderande kommunikation och normkritik, hur dessa hänger ihop och vilka vinster det kan ge.
Hans Uhrus
Hans Uhrus är Kriskommunikationsexpert på Uhrvis. Han bistår företag i den ­akuta ­mediekrisen, genom rådgivning och operativa uppdrag samt i det före­byggande arbetet. Med många aktuella exempel, på både lyckad och på mindre lyckad krishantering, presenteras krisens olika faser och kriskommunikation.
United Screens
Hur kan man effektivt arbeta med YouTube och online video som företag? Online video och influencer marketing är två stora trender inom marknadsföring, men hur tar man bäst tillvara på möjligheterna som finns som företag och varumärke? Jessica Westin, Head of Communications, från United Screens gör en neddykning i hur företag kan tänka kring online video för att finnas där användarna finns samt ge skarpa case på företag som arbetar effektfullt med influencer marketing.