Ett stort tack till er som kom och lyssnade och ett lika stort tack till vår konferencier Julia Bendelin och föreläsarna Johanna Tömmervik, Rolf Lindström (på bilden) samt Markus Andréasson. Vi blev inspirerade av framtidens mediekommunikation på årets Stora Marknadsföringsdag. Temat för dagen var rörligt media som spås stå för 80% av marknadsföringen 2020.

Julia Bendelin – Konferencier

Som tidigt examinerad IT-ekonom och egen företagare i snart 25 år är hon gravt beroende av sociala medier. Hon älskar företag som vågar ta nya grepp och utmana sig själva och andra, så länge det görs med hjärtat. Den 23 november leder Julia oss genom dagen.

Markus Andréasson

Inspireras av prisbelönta ­produktionsbolaget ProLounge från Västerås där medarbetare som älskar film gör film som andra älskar. Markus Andréasson, kreativ chef, producent och VD, berättar om sitt effektiva ­”hattsystem” som har bidragit till att de får ut mesta möjliga av varje filmproduktion samt ger tips på vägen för dig som vill göra egna filmproduktioner.

Johanna Tömmervik

Hur kommer egentligen tekniken att förändra verkligheten som vi känner den idag? Hur kommer ditt jobb som marknadsförare förändras? Hur ska du orka och hinna hänga med i den snabba utvecklingen? Och hur ska du ligga steget före? Eftersom mycket av det som händer går emot vår naturliga intuition, är det bästa sättet att rusta sig att vara nyfiken och modig. Och självklart att gå och lyssna på framtidsföreläsningar som denna!

Rolf Lindström

Rolf berättar hur ABB Sverige jobbar med sociala medier som en integrerad del av den redaktionella mixen och hur de i allt större utsträckning använder film. Presentationen avslutas med en framåtblick vart den digitala kommunikationen är på väg.